۶.۳۰.۱۳۸۸

پیام دکتر علیرضا نظمی افشار خطاب به ملت بزرگ ترک ایران

ملت بزرگ ترک ایران
برادران و خواهران ترک آذربایجانی وخراسانی و قشقائی
ملت تاریخساز ترک، همگام با سایر ملل تحت ستم، حساس ترین و سرنوشت ساز ترین برهه های حیات ملی خود را میگذرانند. در سرزمینی که اقلیتی محدود، با رخنه مزورانه در حکومت، آنرا به ابزارغصب و تجاوز به حقوق اکثریت شهروندان خود کرده است، بر سر تقسیم قدرت در معارضه هستند. حکومتی که قاعدتا" میبایست مدافع و مروج حقوق و هویت همه ملتهای خود باشد. این مجادله قدرت، ایمان، آزادی و جان انسانهای معصوم رابازی گرفته است.
من، از جنبه انسانی، بر ظلمی که اعمال میشود معترضم و بر خونهائی که تباه، متاسف. صد سال است که در این سرزمین ظلم وجور، ستم های فراوانی نا دیده انگاشته شده، و دستهای خونین فراوانی بگرمی فشرده شده است، و هنوز، این رشته سر درازدارد.
سکوت پرطنینِ ملت بزرگوار ترک، چه در سرزمین آزربایجان، قلب توفنده ملتمان، چه در خراسان، گذرگاه بزرگ تاریخ، و چه در مناطق مبارزان قشقای و جنوب، چنان پر معنا بود که کوردلانِ تنگ نظر را هم به تامل و اعتراف وا داشت.
من با الهام و تبعیت از اراده شیرزنان و بزرگمردان ترک، بنوبه خود، مبارزان ملتمان را، از آلودگی در این جدال، برحذر میدارم.
نه حکومت سیاهکار موجود، نیت تحمل حقوق ملی ما را دارد، و نه متعارضین سبز آن، بر ملت ما حقی قائلند. آن کورسوی چشمکهائی که میبینید، مطلقا بقصد استفاده ابزاری از خون جوانان ما ست تا بر رکاب قدرت بنشینند وباز ملتهای مظلوم تحت سلطه و اشغال را به صلابه تاریخ بکشند.
منافع تاریخی ما در ادامه تضاد رژیم است. مداخله ما در حمایت از حکومت فرهنگ کش و غاصب، نا درست و در همصدائی با سبزیان، تایید بیست و چهارسال فرهنگ کشی و ملیت زدائی زمامداری موسوی و رفسنجانی و خاتمی است. اینها هیچکدام به عنصر مشارکت وعدالت معتقد نیستند، و ما بازیچه این لهو لعب نخواهیم شد.
دستهای رژیم، اخیرا"، عواملی ازاجیران دشمن نمای خود را مامور کرده است که در صف ترکان مبارز، شکاف و دو دستگی ایجاد، حسین موسوی جنایکار را، "میرحسین موسوی تبریزی" و رژیم جنایتکاراسلام کش را، "نظام جمهوری اسلامی" عرضه کنند. ملت با شعور و آگاه ما این تحمیق را نخواهد پذیرفت.
این منازعه، منازعه ما نیست و این اصلاحات گران، معتقد به اصلاح حال ما نیستند.
جان داده آزربایجان امداد ایران را و نیست
ایران مداران را، سرِ امدادِ آزربایجان

دکتر علیرضا نظمی افشار
آمریکا . کالیفرنیا
30 / 6 / 1388

هیچ نظری موجود نیست: